Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2022-12-30. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-07.
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Część dokumentów zamieszczono jako skan wersji papierowej,
- Na stronie internetowej nie została przewidziana alternatywa dla mediów zmiennych w czasie lub audiodeskrypcja dla materiałów wideo,
- Dla informacji brak właściwej relacji,
- Treści spod kursora nie spełniają trzech głównych wymagań,
- W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
- Na stronie część linków prowadzących do dokumentów nie zawiera informacji o formacie pliku.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre niedostępne materiały zostały wytworzone przez inne podmioty.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-04.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-07-09.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Jarski, informatyk@gmina-sepolno.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 48 52 389 42 60. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim (ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie) zajmuje parter głównego budynku oraz nowe skrzydło. (na I piętrze głównego budynku znajduje się Starostwo Powiatowe, na II piętrze Powiatowy Urząd Pracy)
- Obiekt posiada trzy wejścia:
- główne wejście od ul. Tadeusza Kościuszki, za drzwiami znajdują się schody,
- wejście z lewej strony budynku – winda - jedyne wejście dla osób na wózkach, można dostać się na parter budynku, I i II piętro,
- poprzedzone schodami wejście do nowego skrzydła budynku, za drzwiami znajdują się schody.
- Winda wyposażona jest w przyciski oznaczone alfabetem Braille'a oraz dostępne są komunikaty głosowe.
-
Po wyjściu z windy po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny z funkcją multimedialnej informacji.
- Osoby poruszające się na wózkach mają swobodny dostęp w Urzędzie Miejskim do korytarza i pomieszczeń na parterze budynku (bez nowego skrzydła) po skorzystaniu z windy.
- Biuro Obsługi Klienta po wyjściu z windy znajduje się po lewej stronie korytarza na parterze budynku.
- Szklane drzwi są oznaczone kontrastową taśmą.
- Schody są wyposażone w poręcze z nakładkami Braille'a.
- Stopnie schodów są oznaczone kontrastowymi pasami.
- Przed budynkiem są 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku, w toalecie jest przycisk alarmowy.
- Pomieszczenia w budynku są oznaczone tabliczkami z napisami w alfabecie Braille'a.
- W Biurze Obsługi Klienta można skorzystać z mobilnej pętli indukcyjnej SmartLoop.
- W budynku są znaki ewakuacyjne z alfabetem Braille’a oraz mata ewakuacyjna EV3000.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.