Od 10 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r. odbędzie się nabór wniosków w kolejnej edycji Konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowane w 2026 r.
Poniżej najważniejsze informacje, które mogą być Państwu przydatne przy obsłudze zapytań klientów:
- Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) oraz na stronie ZUS został ogłoszony Konkurs na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowane w 2026 r., Konkurs nr 2025.01[1].
Dokumentacja konkursowa – Regulamin Konkursu wraz z załącznikami – są udostępnione do pobrania na stronie BIP: https://bip.zus.pl/konkurs-dofinansowanie-dzialan-platnika-skladek-na-poprawe-bezpieczenstwa-i-higieny-pracy/konkurs-202501.
- Wniosek o dofinansowanie płatnik składek może złożyć:
- od 10 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r.;
- z wykorzystaniem formularza pobranego ze strony BIP;
- wyłącznie w formie elektronicznej;
- po podpisaniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób zwizualizowany w miejscu do tego wyznaczonym;
- za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl.
- Kwota przeznaczona na dofinansowanie wynosi 140 000 000,00 PLN.
- Maksymalna kwota dofinansowania, jaką może otrzymać wnioskodawca, może wynieść do 80% wartości projektu, ale nie więcej niż:
- 300 000,00 PLN – dla projektów inwestycyjno-doradczych,
- 299 000,00 PLN – dla projektów inwestycyjnych.
- Minimalna kwota dofinansowania wynosi 10 000,00 PLN.
- Nie podlega rozpatrzeniu wniosek wraz z załącznikami, który wnioskodawca złoży:
- przed albo po terminie,
- na niewłaściwym formularzu,
- bez liczby kontrolnej,
- w innej formie lub postaci niż wymaganej,
- w inny sposób niż za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl.
- W przypadku, gdy płatnik składek zgłosi się na SOK w celu złożenia wniosku o dofinansowanie w formie papierowej, należy go poinformować o skutkach takiego działania. Jeżeli pomimo wyjaśnień płatnik zażąda przyjęcia wniosku w tej formie, należy przyjąć wniosek z wykorzystaniem EPWD, a następnie przesłać do najbliższego Wydziału Dofinansowania Płatników Składek DOF, które są w Oddziałach ZUS w Bydgoszczy, Jaśle, Olsztynie, Opolu i Ostrowie Wielkopolskim.
- Zapytania lub wątpliwości dotyczące Konkursu płatnicy mogą zgłaszać wyłącznie pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl.
- ZUS nie udziela wyjaśnień w zakresie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa na stanowiskach pracy, niezbędnych do przygotowania wniosku. Wątpliwości w tym zakresie płatnicy powinni wyjaśniać z własnymi służbami bhp.
- ZUS zorganizuje szkolenie w formie on-line dla płatników składek zainteresowanych udziałem w Konkursie. Informacja o terminie szkolenia będzie zamieszczona na stronie www.zus.pl.
[1] na podstawie zarządzenia nr 7 Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia Konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowane w 2026 r. (Konkurs nr 2025.01);